Klachtencommissie

Klachtencommissie

Happy HomeCare hecht veel waarde aan op maat gemaakte zorg en doet al het mogelijke om goede zorg aan haar cliënten te leveren. Het kan zijn dat u zich wellicht niet goed begrepen voelt met betrekking tot de zorginvulling in de periode dat u cliënt bent bij Happy HomeCare. U kunt ook over andere zaken een klacht hebben. Van fouten kunnen wij leren.

Onze cliënt coördinatoren en de zorg professionals staan met u in contact om eventuele zaken die spelen direct op te lossen. Daarnaast staat de weg naar onze klachtencommissie voor u altijd open. Wij hebben een interne klachtencommissie en een onafhankelijke externe klachtenfunctionaris.

Door dagelijks contact en onze klachten procedure kunnen wij op deze wijze onduidelijkheden en vergissingen voorkomen.

Het kan gaan om een klacht zowel van cliënt over de zorg professional, van cliënt over een andere functionaris van Happy HomeCare, van cliënt over Happy HomeCare, van zorg professional over cliënt, of van zorg professional over Happy HomeCare.

Hieronder leggen wij u graag uit waar u terecht kunt met uw klacht. Happy HomeCare heeft haar klachtenreglement waar mogelijk gebaseerd op het klachtenreglement van Branchebelang Thuiszorg Nederland (BTN). Een exemplaar van het klachtenreglement kunt u hier downloaden. HHC klachtenprocedure 01052016Quasir.

 

Bij wie kunt u voor uw klacht terecht:

Bij de direct betrokkene

U kunt uw klacht bespreken met de direct betrokken zorg professional. Dit kan best moeilijk zijn, maar kan wel direct een oplossing bieden. Wij houden dagelijks contact met onze zorg professionals en zij stellen de zorg centraal, maar er kan natuurlijk altijd iets niet goed gaan. Uw cliënt coordinator kan hier ook een oplossende rol in spelen.

 

Bij onze cliënt coördinatoren

Er zijn mogelijkheden om uw klacht direct door te geven aan uw cliënt coördinator. Deze zal direct actie ondernemen om uw klacht op te lossen. Hij/Zij zal bij u langs komen om naar uw klacht te luisteren en die in goede harmonie op te lossen. Wanneer het de zorg professional betreft en het beter is van zorg professional te wisselen, dan zal dit direct in gang worden gezet zonder dat u uw zorg hoeft te missen.

 

Bij het management van Happy HomeCare

Er zijn mogelijkheden om direct uw klacht door te geven aan het management van Happy HomeCare. Het management van Happy HomeCare zal uw klacht ter harte nemen en trachten een oplossing te vinden voor uw klacht. U kunt uw klacht doorgeven per mail (alex@happyhomecare.nl), per brief, in een telefoongesprek, of in een persoonlijk gesprek.

Na het indienen van een klacht wordt deze in behandeling genomen door de klachtenfunctionaris. Binnen een termijn van 2 weken zal er contact met u opgenomen worden over de ingediende klacht. Als u een voorkeur heeft hoe er contact met u opgenomen wordt kunt u dat hieronder vermelden. bv schriftelijk, telefonisch, per e-mail of gesprek. Het hangt natuurlijk helemaal van de aard van de klacht af, wat de doorlooptijd van de procedure zal zijn.

 

Bij onze onafhankelijke externe klachtenfunctionaris

balk e-mail goed

De klachtenfunctionaris is een medewerker van Quasir, expertisecentrum op het gebied van klachten in zorg en welzijn. U kunt altijd bij haar terecht om over het voorval te praten. Het kan zijn dat u een ontevredenheid alleen wilt melden of een signaal wilt afgeven. Als u streeft naar een oplossing kan zij voor u bemiddelen of een gesprek tot stand brengen met de betrokkene. Zij kan u ook op de hoogte brengen van andere mogelijkheden.
De klachtenfunctionaris is onafhankelijk en stelt zich onpartijdig op. Zij probeert u en de betrokkene bij elkaar te brengen door bemiddeling, hoor en wederhoor toe te passen. Zij beoordeelt niet en geeft dus geen oordeel. Uw informatie wordt altijd vertrouwelijk behandeld en alleen met uw uitdrukkelijke toestemming onder de aandacht gebracht bij de betrokkene(n). Voor klachten in de externe onafhankelijke klachtenbemiddeling: Quasir coördinator is mevrouw L. de Boon; telefoonnummer 06-48445538. Het email adres voor Onafhankelijke Klachtenbemiddeling is bemiddeling@quasir.nl.

 

Wetgeving

Wetgeving rondom klachten is geregeld in de WKKGZ – Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen Zorg.

 

Het Happy HomeCare correspondentieadres is:

International Comprehensive Care Association (ICCA) Nederland B.V.

Oud Reeuwijkseweg 22A

2811 KC Reeuwijk

Nederland